Witryny sklepowe – kilka zasad aranżacji

Właściwe zagospodarowanie przestrzeni wystawy sklepowej to prawdziwa sztuka i ważne zadanie. By dobrze się z niego wywiązać, niezbędna jest wiedza z zakresu psychologii, marketingu, reklamy. Właściwe projektowanie witryn sklepowych przyciąga wzrok klientów i zachęca do zakupów.

Właściwa komunikacja z klientem

Przechodnie ciągle się spieszą, mają mało czasu. Dlatego napisy na wystawie powinny być duże, wyraźne, konkretne. Zbyt dużo informacji wprowadza chaos, utrudni klientowi zapamiętanie informacji, a w najgorszym wypadku go po prostu odstraszy. Centralny punkt witryny powinien znajdować się na wysokości około 160 cm. Tam koncentruje się uwaga przechodnia. Resztę ekspozycji należy umieścić wokół, pamiętając, że za wysoko lub za nisko ułożone przedmioty zostaną zignorowane, lub niezauważone.

Zapraszamy na windowstories.com.pl.

Oświetlenie, kolor i tekst w witrynach sklepowych

Dekoracja wystawy powinna być zadedykowana jednej tonacji kolorystycznej, ale kontrastowa do otoczenia. Ważna jest równowaga i harmonia w zastosowaniu barwnych dodatków i materiałów reklamowych. Manekiny i przedmioty na wystawie można wyeksponować przez podświetlenie. Dodatkowo można zastosować światło do wykreowania scenerii dzięki efektowi przestrzenności lub do podkreślenia charakteru kolorystyki. Badania wykazały, że najlepiej odbierany jest komunikat, który przechodzień przeczyta w ruchu. Ma wtedy na to ograniczony czas. Dlatego dużą popularnością cieszą się obecnie komunikatory wyświetlające ruchomy tekst. Projektowanie witryn sklepowych odkryło również dla siebie digitalizację i wystawy, które są urządzone minimalistycznie i mają zainstalowany tylko wyświetlacz LED, również spełniają swoje zadanie.